Шановні батьки! Шановні працівники закладів дошкільної освіти!

Шановні батьки! Шановні працівники закладів дошкільної освіти!

 

Під час воєнного стану виникли значні ризики щодо негативного впливу ситуації на стан здоров’я та безпеку дітей. Це потребує розгляду питання функціонування закладів дошкільної освіти з незвичних для нас сторін.

Згідно методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України в умовах воєнного стану вони мають право функціонувати за різними формами:

Дистанційна форма – проводяться заняття з дітьми за графіком з використанням програм, які затверджує керівник закладу. При цьому використовується і зворотний зв’язок з батьками.

При очній формі заклад може працювати в звичайному режимі або з короткотривалим режимом роботи, коли діти в групах перебуватимуть до 4 годин (діти в цих групах не отримують харчування).

Крім того, використовуватися змішана форма, при якій діти відвідують гуртки в закладі та заняття в дистанційному форматі.

 

При цьому треба враховувати особливості кожної форми організації навчального процесу.

Так, при дистанційній формі навчання важливе значення необхідно придавати особливостям дітей дошкільного віку. Такі заняття, у разі згоди батьків, з дітьми молодшого та середнього дошкільного віку проводяться не більше 10 хвилин, старшого дошкільного віку не більше 15 хвилин.

Перед початком заняття необхідно перевірити технічне налаштування, обов'язково звернути увагу на налаштування веб-камери, яку необхідно встановити на рівень очей або трохи вище.

Крім того, рекомендовано використання режиму демонстрації екрану. Простий спосіб створення відеозаняття – це запис показу слайдів. При цьому слайди повинні бути рухомими з використанням курсору миші або режиму малювання, щоб виділити, підкреслити щось важливе на слайді.

Співпрацювати та організовувати зворотний зв’язок з батьками дітей можна через вебсайт закладу, програми Skype, Viber, WhatsApp, Telegram та соціальні мережі.

При очній або змішаній формах роботи закладів дошкільної освіти головною метою є створення безпечного освітнього середовища. Так, педагогічні та інші працівники повинні бути готові до здійснення заходів щодо захисту учасників освітнього процесу, особливо вихованців, зокрема, їх укриття у захисних спорудах цивільного захисту та евакуаційних заходів. Важливе значення має неухильне дотримання алгоритму дій під час тривожної сирени.

Звертаємо увагу, що під час здійснення зазначених заходів керівники, педагогічні та інші працівники закладів дошкільної освіти зобов’язані керуватися зокрема Кодексом цивільного захисту України, відповідно до ст. 20 якого до завдань і обов’язків суб’єктів господарювання у сфері цивільного захисту, зокрема, належить здійснення навчання працівників та дітей з питань цивільного захисту, а також проведення об’єктових тренувань і навчань з визначених питань.

Відповідно до ст. 32 Кодексу цивільного захисту України заклади дошкільної освіти, які не забезпечені власними захисними спорудами, для захисту від деяких факторів небезпеки, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій у мирний час, та дії засобів ураження в особливий період також використовуються споруди подвійного призначення та найпростіші укриття.

Споруда подвійного призначення – це наземна або підземна споруда, що може бути використана за основним функціональним призначенням і для захисту населення.

Найпростіше укриття – це фортифікаційна споруда, цокольне або підвальне приміщення, що знижує комбіноване ураження людей від небезпечних наслідків надзвичайних ситуацій, а також від дії засобів ураження в особливий період.

Можливе укриття в захисних спорудах інших підприємств при невеликій віддаленості та завчасному укладанні відповідних договорів (враховується місткість споруди, тобто, спроможність укрити відповідну кількість людей, а також питання утримання тощо). Керівник закладу дошкільної освіти при визначенні місць укриття опрацьовує також маршрути руху до них. Окремих порядків погодження з ДСНС таких договорів та маршрутів руху під час евакуації не визначено.

 

В разі функціонування закладів дошкільної освіти в період дії воєнного стану слід враховувати, що Міністерство освіти і науки України видало:

-                «Методичні рекомендації щодо здійснення освітньої діяльності з питань дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану»;

-                «Щодо здійснення заходів захисту вихованців під час освітнього процесу в умовах воєнного стану та надзвичайної ситуації»;

-                «План дій вихователя закладу дошкільної освіти у випадку надзвичайної ситуації».

Також слід враховувати, що Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 22.04.2022 № 683 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25.05.2022 № 564/37900) затверджені Державні санітарні норми і правила «Показники безпечності та окремі показники якості питної води в умовах воєнного стану та надзвичайних ситуаціях іншого характеру». Вказаний ДСанПіН застосовується на окремій території за рішенням відповідної регіональної або місцевої комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій.

Завантажити документацію, яка використовувалась при створенні даної статті можна за прямими посиланнями:

https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/624/b16/581/624b165811dd9015812979.pdf

https://moz.gov.ua/uploads/7/37103-dn_683_22_04_2022.pdf

https://moz.gov.ua/uploads/7/37104-dn_683_22_04_2022_dod.pdf

 

Підготовлено на підставі методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України відділом епідеміологічного нагляду (спостереження) та профілактики неінфекційних захворювань ДУ «Сумський ОЦКПХ».